jemput follow :)

Wednesday, January 16, 2013

berat badan tak turun ?





RAMAI yang mengadu bahawa mereka tidak berjaya mendapat berat badan yang diidam-idamkan.

1. Tenaga yang tidak seimbang di dalam badan.
Justeru, pastikan bahawa anda sentiasa menyeimbangkan nilai kalori dan tenaga yang ada di dalam tubuh anda. Banyakkan aktiviti riadah, kurangkanlah pengambilan kalori.

2. Gaya Hidup yang kurang aktif.
Kalau dulu, datuk dan nenek kita mampu berjalan beratus-ratus meter untuk ke kebun, kita hari ni bagaimana pula? Ke kedai nak beli surat khabar pun naik kereta. Itulah dunia. fikir2 kan :)

3. Genetik dan faktor keluarga.
Yang ini semua tak boleh nak elak. “Dah emak saya badan besar, dah bapa saya gemuk, nak buat macam mana? Kena terimalah. Redha sajalah apa yang ada” Tapi, ingat.. anda juga perlu berusaha!!

4. Faktor kesihatan.

5. Ubat-ubatan.
Ubat yang anda gunakan juga boleh mempengaruhi akan berat badan seperti antidepresi, corticosteroid dan sebagainya. Sesetengah ubat yang diambil boleh merendahkan kadar pembakaran kalori di dalam tubuh kita. Jadi, sekiranya kita amik apa2 ubat, pastikan minum byk air..

6. Faktor emosi.
Emosi juga memainkan peranan. Bila emosi kita terganggu, biasanya keseluruhan hidup kita juga akan terganggu,benar bukan?
Bila anda tertekan, marah, stress, boring dan sebagainya, ini secara langsung akan mempengaruhi kadar pemakanan anda. Siapa mcm ni angkat tgn? anissss laahhh tu. hehe.

7. Merokok
Kalau semasa dulu mereka merokok, ada nikotin untuk meningkatkan pembakaran kalori, sekarang sudah tidak ada lagi. Kalau dulu nikotin boleh membantu untuk jadi kurus, sekarang telah tiada. Jadi, sebab itulah mereka lebih gemuk selepas berhenti merokok, kerana mereka membakar nilai kalori lebih rendah setelah berhenti merokok. Apa2 pun, merokok memang membahyakan kesihatan. Seolah2 anda menjemput maut sndir.

8. Umur
Bila anda semakin berusia, anda akan mula kehilangan nilai dan kuantiti otot-otot anda, lebih-lebih lagi bagi mereka yang kurang aktif. Kekurangan otot-otot secara tidak langsung akan merendahkan kadar pembakaran kalori di dalam tubuh dan seterusnya meningkatkan lagi risiko penambahan berat badan.

9. Mengandung (Hamil).
Mengandung juga mempengaruhi kadar kegemukan anda. Ketika wanita hamil, mereka memerlukan lebih tenaga dan kalori untuk turut sama diperolehi anak mereka di dalam kandungan.Ramai wanita-wanita yang mengadu bahawa mereka sukar untuk mengembalikan berat badan mereka yang ideal selepas melahirkan anak. So dengan sapuan inchloss dan pemakaian BAMBOO SLIMMING SUIT, insya allah :)

10. Kurang tidur.
Ya, kurang tidur pun adalah satu punca bagi masalah kegemukan. Apabila anda kurang tidur, anda turut mengalami risiko pertambahan berat badan.



jom try felinna INCHLOSS

Harga ? 
hanya rm75 sebotol (SM) and rm80 (SS), free postage !

Jadi kepada sesiapa yang berminat untuk mendapatkan lotion ajaib inchloss ini, atau mempunyai sebarang pertanyaan boleh hubungi :

emel: misz_laily91@yahoo.com


Beauty.Style.Makeup :)

4 comments:

  1. salam knl,dya follower sini iyer..jemput singgah my blog ya ^^

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. hehe.. yup berkesan :) boleh tengok testimoni.. :)

      Delete